Middels dit bericht informeren wij u over een belangrijke wijziging in ons privacy beleid. Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Uw privacy staat bij ons hoog in het vaandel en we doen er alles aan om uw gegevens veilig te bewaren. Om meer te weten te komen over hoe wij uw gegevens ontvangen, gebruiken en opslaan, verwijzen wij u naar het Privacy Statement op onze website.
+31 70 390 95 90 Treubstraat 1 G 2288 EG Rijswijk

Eerste hulp bij een bezichtiging

Ben je op zoek naar een nieuwe kantoorruimte? Het is belangrijk om tijdens de bezichtigingen de juiste vragen te stellen. Zo kun je een weloverwogen keuze maken en kom je niet voor onaangename verrassingen te staan. Profile Project helpt je op weg met de belangrijkste aandachtspunten. 

 

1. Welke voorzieningen zijn er in het pand aanwezig?

Kantoorpanden hebben vaak algemene voorzieningen zoals een receptie, parkeerplaatsen, een koffiebar en vergaderruimtes. Laat je informeren welke voorzieningen er aanwezig zijn in het pand en vooral welke voorzieningen in de huurprijs inbegrepen zijn. 

Huur je een ruimte in een bedrijfsverzamelgebouw, dan deel je de kosten van de aanwezige voorzieningen met andere bedrijven. De huurprijs wordt zo gebaseerd op het Verhuurbaar Vloeroppervlakte (VVO). Vaak wordt de huurprijs gekoppeld aan het VVO, waarbij gemeenschappelijke ruimtes zoals gangen, pantry’s, wc’s en entrees worden meegenomen in de huurprijs (en dus ook de oppervlakte die je huurt). De daadwerkelijke ruimte die je gebruikt is de netto vloeroppervlakte (NVO). 

Tip: Vraag na of je te maken hebt met een VVO of NVO! Of vraag na welke voorzieningen in de huurprijs zijn inbegrepen. 

Naast de huurprijs krijg je als huurder te maken met servicekosten. De servicekosten bestaan uit diensten die door de huurder worden verzorgd. Denk hierbij aan kosten voor gas/water/licht, maar ook schoonmaak en beveiliging. 

Tip: Vraag na welke servicekosten zijn inbegrepen.

 

2. Huurtermijn en opzegtermijn

De huurprijs hangt af van de huurtermijn. Hoe korter de huurtermijn, hoe hoger de huurprijs. Bij een korte huurtermijn zullen ook de maandelijkse kosten hoger zijn dan bij een langere huurtermijn. Een korte huurtermijn biedt daarentegen weer meer flexibiliteit. 

Tip: Denk goed na of je meer flexibiliteit wilt hebben of juist lagere kosten. 

 

3. Welke belangen hebben de verschillende spelers?

Bij de zoektocht naar een nieuw kantoorpand zijn allerlei partijen betrokken. Zo zijn er vastgoedeigenaren, vastgoedbeheerders, verhuurders, makelaars en investeerders. Elke partij heeft verschillende belangen die niet altijd bij de hurende partij liggen. 

Tip: Zorg dat je goed op de hoogte bent met wie je om tafel zit.

 

4. Wat zijn de uitbreidingsmogelijkheden?

Wat zijn de ontwikkelingen en verwachtingen binnen de organisatie? Gaat de organisatie de komende jaren groeien? Laat je goed informeren over de uitbreidingsmogelijkheden binnen het pand. 

Tip: Laat een testfit maken met een optie tot groei om te kijken of er voldoende ruimte is voor de komende jaren.

 

terug naar overzicht