Middels dit bericht informeren wij u over een belangrijke wijziging in ons privacy beleid. Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Uw privacy staat bij ons hoog in het vaandel en we doen er alles aan om uw gegevens veilig te bewaren. Om meer te weten te komen over hoe wij uw gegevens ontvangen, gebruiken en opslaan, verwijzen wij u naar het Privacy Statement op onze website.
+31 70 390 95 90 Treubstraat 1 G 2288 EG Rijswijk

Kijkje in de toekomst!

Onze omgeving en de mens zelf is constant onderhevig aan veranderingen. De keuze voor een nieuwe kantoorlocatie, andere inrichting of een compleet nieuw werkconcept zet een grote verandering in voor medewerkers. Met een goed ontwerp en de realisatie ervan wordt uiteraard een grote stap naar verandering gezet, maar ga hierbij nooit voorbij aan de gebruikers. Zij zijn degenen waar het ontwerp voor wordt gemaakt, zij  kunnen presteren en zich ontwikkelen in het nieuwe concept. Hierbij een plan van aanpak voor de optimale begeleiding van de verandering. Hiermee kunnen we ons interieurontwerp inzetten als kracht achter verbetering en ontwikkeling van de organisatie. 

 

Doel

Verandering is niet altijd makkelijk. Mensen zijn gewend geraakt aan vaste gewoonten en aan diep gewortelde processen. Toch is verandering de basis voor groei. Verandering is gebaseerd op de wens te ontwikkelen. Maak de medewerkers duidelijk wat de reden is voor de gewenste verandering. Voorbeelden zijn ‘hokjescultuur’, ruimtegebrek, aflopend huurcontract en ga zo maar door. “Wat is het dat we willen veranderen?” Bepaal met elkaar de stip aan de horizon; “Daar gaan we heen met elkaar”. Bijvoorbeeld betere communicatie en samenwerking door open structuur, efficiënter gebruik van de ruimte, inrichting passender bij het bedrijfsimago, dit kunnen allemaal voorbeelden zijn van doelstellingen. Door deze doelen te benoemen, ontstaat een gezamenlijk einddoel, een bindmiddel en richtingwijzer. 

 

mate_van verandering.jpg

 

 

Draagvlak

Draagvlak creëren doen we door de medewerkers te betrekken in het proces. Communiceren alleen leidt niet tot omarming van nieuwe concepten en ideeën. Voer daarom gebruikersonderzoeken uit onder de medewerkers tijdens het proces. Met behulp van onze ProfileIndex krijg je inzicht in wat medewerkers echt belangrijk vinden. Door middel van de VR-bril kunnen wij medewerkers alvast door hun nieuwe kantoor laten gaan. Terwijl de nieuwe situatie virtueel ervaren en gezien wordt, ontstaat er meer zicht op het eindresultaat en komt er eventueel ruimte voor gerichte tips of aanwijzingen. Deze zijn in dit stadium doorgaans nog door te voeren. Door de ‘sneak preview’ wordt het einddoel bijna tastbaar en kijken mensen zelfs uit naar de verhuizing! 

 

stappenplan_v2.jpg

 

 

Geniet van de nieuwe werkomgeving

Na de verhuizing is het moeilijkste gedeelte voorbij, dus geniet ervan! Organiseer een kick-off event om de nieuwe werkomgeving te vieren. Laat niet alleen foto’s van de oude en de nieuwe situatie zien maar deel ook de verhalen van de medewerkers. Wanneer het nieuwe kantoor een aantal maanden in gebruik is genomen, is het tijd om te reflecteren. Wij komen graag op gesprek om te kijken of alles nog naar wens is en wat er verbeterd kan worden. Want verandering is een constante!

Wilt u meer weten over onze producten en diensten ?

Vul dan onderstaand formulier in en wij nemen vrijblijvend contact op.