Middels dit bericht informeren wij u over een belangrijke wijziging in ons privacy beleid. Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Uw privacy staat bij ons hoog in het vaandel en we doen er alles aan om uw gegevens veilig te bewaren. Om meer te weten te komen over hoe wij uw gegevens ontvangen, gebruiken en opslaan, verwijzen wij u naar het Privacy Statement op onze website.
+31 70 390 95 90 Treubstraat 1 G 2288 EG Rijswijk

1,5 m afstand houden op kantoor

Een 1,5 meter-samenleving: het is anno 2020 de realiteit. Maar hoe pas je dat toe op de werkvloer? Dat is iets waar wij druk mee bezig zijn en denken graag met je mee. Hieronder staan 10 tips over hoe je kunt zorgen voor een veilige werkomgeving. Download hieronder ook de handige plattegrond waarin de tips zijn verwerkt!

 

Tip 1: Een veilige entree
Het begint al bij de entree. Denk hierbij aan het communiceren van de regels, het plaatsen van desinfectie dispensers, duidelijke signing op de vloer en een scherm op de balie.

tip1.jpg 

 

Tip 2: Afstand tussen de werkplekken
Medewerkers moeten op gepaste afstand het werk kunnen uitvoeren. Uiteraard is het belangrijk dat er voldoende afstand is tussen de werkplekken. Maar ook door het creëren van looproutes voorkom je dat iedereen kriskras door het kantoor loopt.

tip2.jpg 

 

Tip 3: Verwijder stoelen uit vergaderruimtes
Ook de vergaderplek zal opnieuw ingericht moeten worden. Door alvast enkele stoelen te verwijderen zorg je voor voldoende afstand. Daarnaast kun je een looprichting aangeven om te voorkomen dat mensen tegen elkaar opbotsen. 

tip3.jpg 

Tip 4: Automatische sensoren
Maak gebruik van zoveel mogelijk automatische sensoren en apps voor de bediening van deuren, dispensers, kranen, etc.

tip4.jpg

 

Tip 5: Looproutes binnen kantoor
Pas eenrichtingsverkeer toe. Afhankelijk van de layout kan dit met de klok mee of tegen de klok in zijn. Wijs trappenhuizen toe voor uitsluitend omhoog of omlaag verkeer. Bij smalle gangzones kunnen afscheidingen worden geplaatst zodat men veilig kan passeren.

tip5.jpg 

 

Tip 6: Afwijkende kleuren ter indicatie
Plaatstapijttegels met een afwijkende kleur om afstand aan te geven. Bij LooseLay PVC kunnen eenvoudig planken worden gewisseld. Ook kunnen er vloerstickers worden aangebracht ter indicatie.

tip6.jpg

 

Tip 7: Wijs vaste lockers toe
In plaats van algemene lockers is het beter om iedereen zijn of haar eigen locker toe te wijzen. Gebruik ook zoveel mogelijk lockers voor medewerkers in plaats van een algemene garderobe.

tip7.jpg

 

Tip 8: Gebruik je eigen toetsenbord en muis
Probeer zoveel mogelijk vaste werkplekken toe te wijzen zodat alle werknemers hun eigen toetsenbord en muis gebruiken.

tip8.jpg

 

Tip 9: Clean desk policy

Plaats op diverse plekken middelen om de werkplekken schoon te maken. Hanteer een clean desk policy voor het einde van de dag. Voor flexplekken kan men gebruik maken van een onderlegger.

tip9.jpg

 

Tip 10: Ploegendienst en ruimere openingstijden
Door de openingstijden te verruimen kunnen meer medewerkers gebruik maken van het kantoor. Denk ook na over welke afdelingen op welke dagen op kantoor mogen komen.

tip10.jpg  

 

 

Bekijk hieronder alle tips in een handig overzicht met plattegrond!

Afstand_houden op kantoor.pdf 

terug naar overzicht