Middels dit bericht informeren wij u over een belangrijke wijziging in ons privacy beleid. Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Uw privacy staat bij ons hoog in het vaandel en we doen er alles aan om uw gegevens veilig te bewaren. Om meer te weten te komen over hoe wij uw gegevens ontvangen, gebruiken en opslaan, verwijzen wij u naar het Privacy Statement op onze website.
+31 70 390 95 90 Treubstraat 1 G 2288 EG Rijswijk

The Hague & Partners /

Onlangs is The Hague & Partners – bestaande uit The Hague Marketing Bureau, The Hague Convention Bureau en The Hague Business Agency – verhuisd naar een nieuwe pand in het WTC in Den Haag. Een kantoor met een opmerkelijke beach look… 


Door de samenvoeging van drie organisaties, The Hague Marketing Bureau, The Hague Convention Bureau en The Hague Business Agency, ontstond de wens te verhuizen naar een pand waar alle drie de partijen op dezelfde vloer zitten om zo beter te kunnen samenwerken. De keuze viel op de 3e etage van WTC in Den Haag. Het ontwerp en de oplevering – uitgevoerd door Profile Project – moest in drie maanden worden gerealiseerd. Best een uitdaging als je bedenkt dat een deel van deze periode in de bouwvakvakantie viel. Een gesprek met Bart Klaver, International Sales Manager bij The Hague Convention Bureau en deelnemer aan de verhuiswerkgroep, die vanuit The Hague & Partners het traject begeleidde. 

 

Wat waren jullie belangrijkste wensen?

“We hadden een beperkt budget en daarom is besloten het bestaande meubilair her te gebruiken in het nieuwe pand. Dat betekende dat we meerdere stijlen moesten samenvoegen. Dat was best een uitdaging, maar ook erg leuk. En het resultaat mag er zijn! Daarnaast vonden we het erg belangrijk dat het nieuwe kantoor vooral uitnodigend is en openheid uitstraalt. We zijn immers een marketingbureau ter promotie van de stad Den Haag. Dat moet wel plezier en gezelligheid uitstralen. Maar The Hague & Partners richt zich ook op de zakelijke kant van Den Haag. Ons nieuwe kantoor moest dus zeker ook een zakelijke look and feel hebben. We moesten meerdere smaken samenvoegen.” 

 

Hoe hebben jullie dat gedaan?

“Den Haag is natuurlijk een stad aan het strand en dat wilden we graag terug laten komen in het ontwerp. Het pand is daarom verdeeld in drie delen: strand, zee en stad. Enerzijds heeft het dus die relaxte uitstraling en anderzijds een meer zakelijke look die de stad verbeeldt. Naast een strakkere inrichting zijn er diverse elementen die een beach vibe geven, zoals veel natuurlijke materialen. Profile Project kwam ook met prachtige raamstickers van helmgras en een houten boot die omgetoverd is tot relax- en flexplek. Ook hebben ze diverse wanden van berkenhout geplaatst om ruimtes af te scheiden. Dat past allemaal erg goed in het resultaat dat we voor ogen hadden. Wij hebben zelf als werkgroep nog drie graffitikunstenaars hun gang laten gaan op een muur. Ook met dat resultaat zijn we erg blij.” 

 

Waar ben je het meest tevreden over?

“Ik vind het bijzonder dat het gelukt is om bestaand meubilair her te gebruiken. We hadden het aanvankelijk niet verwacht, maar het matcht heel goed. We waren in eerste instantie ook een beetje bang dat het wat propperig zou aanvoelen, maar dat is totaal niet zo. Het zijn hele fijne ruimtes. Lekker licht, we kunnen prettig werken met zijn allen. We krijgen ook hele enthousiaste reacties van collega’s. En ik ben ook trots op de tijdspanne waarin we het hebben gerealiseerd. Het was best krap en Profile Project was erg flexibel en kon in korte tijd leveren. In het begin waren ook nog niet alle randvoorwaarden duidelijk, dat maakte de start niet gemakkelijker. Alle lof dus dat het binnen deze tijd gelukt is.”  

terug naar overzicht