Projectinrichting

Home Projectinrichting

Onze werkwijze

Als all-in projectinrichter zijn we van betekenis in elke fase. Van (her)huisvestingsadvies, tot het ontwerp, de daadwerkelijke bouw, de volledige inrichting en een rimpelloze oplevering.

We maken werk- en ontmoetingsplekken die inspireren en echt werken.

Stap 1

Inventarisatie

We beginnen met vragen en kijken. Wat is nodig en waarom? Leent het pand zich voor de wensen? Welke sfeer moet er komen, wat is nodig voor een goede samenwerking en hoe kunnen nieuwe manieren van werken vorm krijgen. Je wilt immers een inrichting die zorgt voor een optimaal gebruik en een optimale prestatie.

Het betrekken van medewerkers in deze fase, kan zorgen voor verhelderend inzicht. We brengen in beeld hoeveel dagen er welke bezetting is, wat de meest belangrijk uit te voeren activiteiten zijn en welke inrichting het werk en de doelen van de organisatie optimaal kan ondersteunen.

Stap 2

Ruimte Analyse Advies

We koppelen onze expertise aan de wensen en eisen. We adviseren welke soort ruimten er nodig zijn, in welke verhouding en op welke manier.

Belangrijke input is een digitaal interview onder alle medewerkers. Het brengt in beeld wat de meest belangrijk uit te voeren activiteiten zijn en welke werkplekken daarbij horen. Op die manier zijn keuzes echt afgestemd en onderbouwd, ook is er draagblak voor verandering(en).

We zorgen dat een concreet en helder Plan van Eisen (PvE) op tafel komt. Met aantallen meters en soorten werk- en ontmoetingsplekken. Natuurlijk kijken we ook naar het budget en bespreken we de eerste planning.

Stap 3

Ontwerp

We maken de eerste schetsontwerpen op basis van het Plan van Eisen (PvE). Die spreken we samen uitvoerig door. Vervolgens werken we stapsgewijs toe naar een definitieve indeling en een definitief ontwerp met uiteraard ook materiaal- en kleurkeuzes. We zetten onze expertise in voor een goed lichtplan, prima akoestiek, een prettig klimaat, duurzaamheid en al wat nodig en wenselijk is voor een effectieve, gezonde en inspirerende omgeving. Met Virtual Reality laten we de nieuwe omgeving alvast ervaren.

Stap 4

Voorbereiding

Tevreden? Wij hebben er zin in en gaan de slag voor een gedegen voorbereiding van het echte werk. We maken gedetailleerde werktekeningen en we overleggen met onze onderaannemers, partners en leveranciers voor een precieze uitvoering van dat wat is afgesproken. Tot in detail zetten we de planning neer en in het Plan van Aanpak staan alle afspraken helder op een rij. Als er eventueel vergunningen noodzakelijk zijn, gaan we ook daarvoor aan de slag. Kortom: we denken echt aan alles voor een vlekkeloze en zorgeloze uitvoering. 

Stap 5

Het echte werk

Onze projectmanagers houden al voor de realisatie van A tot Z de regie. We zijn verantwoordelijk dat alle partijen goed zijn aangehaakt en dat mensen en materialen tijdig beschikbaar zijn. We werken met kundige (onder)aannemers, goede verhuizers, kwalitatieve leveranciers en schakelen extra kennis en handen in om specifiek werk te doen. We houden bouwoverleggen en vinden het uiteraard fijn regelmatig ter plekke de voortgang te laten zien. Die houden we scherp in de gaten, net zoals het budget. We hebben een doel: zorgen dat op de afgesproken dag de sleutel kan worden omgedraaid en iedereen kan gaan genieten van de nieuwe werkplek.

Stap 6

Oplevering en service

Een oplevering is een feest. Ook daarna blijven we nog meer dan betrokken. Service zit in onze genen. Moet er iets toch net even anders? Geen probleem. Is er na een jaar koffie gemorst op de vloertegels bij de pantry? We lossen het op. Een ergonomische check van het meubilair? We regelen het. Ieder zijn vak, en wij houden van ons vak.

Portfolio

Bernard van Leer Foundation

Bernard van Leer Foundation

Een kantoor met een positieve uitstraling

Bekijk project
Yesway

Yesway

Groen op kantoor zorgt voor gezonde en positieve medewerkers

Bekijk project